reklama

Quo vadis mobilny telefon?

Nevlastnit mobilny telefon je v dnesnych casoch povazovane za spolocenske fopa. Prichadza vsak novy trend, telefony musia byt...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Uvodom svojho blogu sa chcem citatelovi ospravedlnit za chybajucu diakritiku, je to profesionalna deformacia. (to je ale pekna vyhovorka)

Naco nam je vlastne mobilny telefon?

Na telefonovanie, SMSkovanie, a???

Nedavno moj stary srot vypustil dusu. Po siahodlhej resuscitacii s kladivom v ruke som ho zas prebral k zivotu. Na naliehanie mojho okolia som zacal premyslat nad kupou noveho komunikacneho media. Prehrabaval som sa v najroznejsich porovnaniach a dosiel som k zaveru, ze ziadny novy telefon nechcem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Preco? Uplne sa mi to cele protivi. Vidim ako sa jednotlivy vyrobcovia predhanaju v tom kto da viacfarebny display. Pytam sa NACO? Na display o rozmeroch 5x5cm toho clovek tak vela uvidi. Dolezite vsak je, ze to je to dobry dovod zdvihnut cenu pristroja tak trojnasobne. Velkych nadsencov do takychto srandiciek som sa neraz pytal: "A naco je vam farebny display?"

Odpoved bola nieco na styl: "Je to super." "Na browsdanie." "Na pozeranie fotiek."

Posledna odpoved ma privadza k dalsej peknej vymozenosti mobilnych telelfonov, ktora je vlastne uplne na nic, a tou su fotoaparaty. Nekvalitna fotka, minimalne ostrenie, plasticka nekvalitna optika. I dokonca samotny software zabezpecujuci kompresiu nepracuje najlepsie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A naco su vlastne vseky tieto vymozenosti? Asi len na to aby zrali baterku. Uroven cipov v mobilnych telefonoch je na urovni staroveku z pohladu dnesneho vyvoja, baterie nevydrzia nijak prevratne dlho.

Vyvoj v oblasti baterii nebol v poslednom desatroci nijak prevratny. Prave vyrobcovia mobilnych telelfonov by mali najviac tlacit na tento vyskum. Nemam dva krat pocit ze by to robili. Dnesne telelfony pravdaze vydrzia docela dlho, avsak v principe su stale vypnute ak ich nepouzivate. V spiacom rezime mi aj laptop vydrzi do aleluja.

A co je asi najpodivnejsie je vybava mobilnych telefonov. Softwarovy balik je naplneny kopou nepotrebnych veci od prevodov meny az po stahovanie e-mailov. NACO?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Snad posledna vyhrada k dnesnemu trhu mobilnych telelfonov je viacmenej subjektivneho charakteru. Ide o design. Ked si pozriem nove telefony od firmny Nokia, konkretne typ 7280, prenasleduje ma otakza, ci to je este telefon, alebo uz je to zapalovac.

Na zaver mi neostava sa nic ine spytat ako Quo Vadis mobilny telefon?

Tomáš PLCH

Tomáš PLCH

Bloger 
  • Počet článkov:  16
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ešte stále som matfyzák "_". Som divný človek, často až príliž zahĺbený do myšlienok ktorým nerozumiem. Rád hľadám chyby na sebe i na ľudoch. Nechápem spoločnosť a neverím ľuďom, čo si myslia, že tvoria dejiny, poznajú božiu vôľu a príliž často používajú slovo "milovať".Zbožňujem adrenalín, dobré víno a kvalitný maskáč. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu